افلام عربي | افلام اجنبي | اغاني القديمة | شعبي | كليبات | مصارعه | برامج | مشاهدة الافلام/الطرب الاصيل/العاب ومهرجانات/سوفت اجهزة وحوادث

الرئيسيةاليوميةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 

موسوعة ستاربورت..كل ماتحتاجة من شروحات .لودرات.سوفتويرات اصلية.فلاشات.ارقام سرية.

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: موسوعة ستاربورت..كل ماتحتاجة من شروحات .لودرات.سوفتويرات اصلية.فلاشات.ارقام سرية.   الجمعة ديسمبر 18, 2009 9:27 am

شرح تحميل السوفت لاجهزة ستار بورت 8100 بلص
اولا ضع الجهاز فى وضع ستاند باى
ثم افتح لودر التحميل

بعد ذلك حدد الكوم ثم اختار ملف السوفت

تشاهد هذة الرسالة ومعناها تفحص السوفت هل هو مناسب ام لا

بعد ذلك اضغط START وانتظر انتهاء التحميل ونتعرف علية بظهور كلمةEND على الشاشة الامامية للرسيفر

الصور المصغرة للصور المرفقة

نصائح تهمك أيها العضو الكريـم قبل تحميل المرفق:

1- أفحص الملف المرفق بأي برنامج مضاد للفيروسات قبل فتحه
2- راسل الإدارة العامة للمنتدى أو المشرف العام حولـ أي ملف مرفـق فيه فايروس أو مشكوك فيه
3- إدارة المنتدى لا تتحمل مسؤولية أي ملف مرفق

الدنيا ماشيه بضهرها وحطت عليا وقالتلى لما سالتها انت الضحيه حرام يا دنيا مش كده ده كتير عليا كل ده متاخدنيش كبش فدا انا مش هافيه انا بتقطع من جوايا ونسيت طعم الفرحه وانتى يا دنيا مش فاكرانى غير بالنار والجرح كل ما اجى افرح حبه دايما بتعذبينى كان ما بينى وبينك طار وحالفه لتورينى عماله فيا تشيلى وتحطى اعلى شويه وانتى توطى نفسى يا دنيا تخفى شويه نفسى تحنى مره عليا ده انتى يا دنيا بتلعبى بيا لا ده حرام وكتير نفسى الاقى حظى معاكى وانسى همومى مره ده انا طول عمرى عايش وياكى على الحلوة وعلى المره متوهانى ومجننانى وقالبه كيانى ومعذبانى حرام عليكى طيب ابوس ايديكى حرام عليكى انا ابوس ايديكى كل ما اجى افرح حبه دايما بتعذبينى كان ما بينى وبينك طار وحالفه لتورينى عماله فيا تشيلى وتحطى اعلى شويه وانتى توطى نفسى يا دنيا تخفى شويه نفسى تحنى مره عليا ده انتى يا دنيا بتلعبى بيا لا ده حرام وكتير

تحياتى لكم جميعاً المهندس رمضان

اجمل اغاني الزمن الجميل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://rmden.hooxs.com
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: موسوعة ستاربورت..كل ماتحتاجة من شروحات .لودرات.سوفتويرات اصلية.فلاشات.ارقام سرية.   الجمعة ديسمبر 18, 2009 9:30 am

[center] [center]&&&&لودرات هذا القسم&&&&
[size=25]
اولا / اللودرللموديلات القديمه9000_9100
اللودر من هنا
لودر تغير الخلفيه من هنا
ثانيا / لودر 9600__9500 القديم
حمل من هنا
ثالثا / لودر800_8500_9550_9700
حمل من هنا
رابعا / لودر 8100
حمل من هنا
خامسا/ لودر 8100 بلاس
حمل هنا
اخيرا جهازECC وهو من شركة استاربورت
حمل من هنا

للجميع

قف على سطر بيئة النظام ثم اضغط OK

اضغط الزر FTA/CAS
تلاحظ ان خانة نظام CA بعد ان كانت بلون باهت اصبح اللون زاهى
انزل الى سطر نظام CA واضغطOK
تفتح معك صفحة الاكواد

للتعديل اضغط OK على السطر المراد تعديلة
للاضافة اضغط الزر الاخضر
لالغاء سطر اضغط الزر الاحمر
للانتقال بين انظمة التشفير استخدم زر الصوت الايمن والايسر

ارجو ان اكون قد افدتكم بقدر ما استطعت

[center]ارجو ان يتقبل الاستاذ WIKASAT والاستاذ المراكبى منى هذة المشاركة المتواضعة.

هذة الطريقة لتحميل السوفت ويير وتصلح لاجهزة ستار بورت الموديلات 8000و8500و9550و9700

لابد ان يكون الرسيفر اما فى وضع ستاند باى او فى وضع التشغيل العادى

اولا افتح لودر التحميل

بعد ذلك اضغط BROWES لاختيار السوفت المناسب لجهازك

بعد اختيار السوفت المناسب اضغط OPEN

بعد الضغط على OPEN يظهر اللودر كما بالصورة

بعد ذلك اضغطSTART لبدء تحميل السوفت للجهاز

انتظر حتى انتهاء التحميل

بعد اكتمال التحميل يكتب لك اللودرdwonloading is successful ويعود
الرسيفر الى رقم القناة التى كان عليها قبل بدء التحميل او يعود الى وضع
ستاند باى كماكان

بعد ذلك اضغط exit للخروج

[/center]
[/size][/center]

[/center]

الدنيا ماشيه بضهرها وحطت عليا وقالتلى لما سالتها انت الضحيه حرام يا دنيا مش كده ده كتير عليا كل ده متاخدنيش كبش فدا انا مش هافيه انا بتقطع من جوايا ونسيت طعم الفرحه وانتى يا دنيا مش فاكرانى غير بالنار والجرح كل ما اجى افرح حبه دايما بتعذبينى كان ما بينى وبينك طار وحالفه لتورينى عماله فيا تشيلى وتحطى اعلى شويه وانتى توطى نفسى يا دنيا تخفى شويه نفسى تحنى مره عليا ده انتى يا دنيا بتلعبى بيا لا ده حرام وكتير نفسى الاقى حظى معاكى وانسى همومى مره ده انا طول عمرى عايش وياكى على الحلوة وعلى المره متوهانى ومجننانى وقالبه كيانى ومعذبانى حرام عليكى طيب ابوس ايديكى حرام عليكى انا ابوس ايديكى كل ما اجى افرح حبه دايما بتعذبينى كان ما بينى وبينك طار وحالفه لتورينى عماله فيا تشيلى وتحطى اعلى شويه وانتى توطى نفسى يا دنيا تخفى شويه نفسى تحنى مره عليا ده انتى يا دنيا بتلعبى بيا لا ده حرام وكتير

تحياتى لكم جميعاً المهندس رمضان

اجمل اغاني الزمن الجميل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://rmden.hooxs.com

موسوعة ستاربورت..كل ماتحتاجة من شروحات .لودرات.سوفتويرات اصلية.فلاشات.ارقام سرية.
صفحة 1 من اصل 1